Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompatibelt? 300D m speedlight 430 EZ

Produkter
(logga in för att koppla)

KloP

Medlem
Hej!
Jag har en EOS 300D som jag är mycket nöjd med. Nu har jag blicit erbjuden att köpa ett EF 75-300 objektiv och en peedlight 430 EZ blixt för ett väldigt bra pris.
Min fråga är ang. objektivet om någon har några erfarenheter eller åsikter om att använda detta objektiv till denna kameran?
Ang. blixten så undrar jag om det för det första funkar att använda den till min kamera? Läste nånstans att det skulle bli trassel, men inte varför. Likaså här, har någon nån form av kunskap som de känner att jag borde ta del av.

Fick jag välja så skulle jag hellre köpa ett bättre objektiv och en bättre blixt på en gång men ekonomin säger "tack och godnatt" i nuläget. Så det får vänta.
Men för framtida inköp så, om någon kan rekommendera blixt och tele som de är mycket nöjda med så vore det ju toppen.

Tack alla, på förhand!! Lev väl! /Calle
 
Objektivet bör fungera, mednas blixten inte kommer att göra det. Det blixtar som fungerar på Canons digitala systemkameror har EX i namnet.
Blixtar med EZ klarar inte "E-TTL" tekniken för blixtljusmätning somm 300D använder.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.