Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompaktkamera - Samsungs NV serie? Köpråd!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jine

Ny medlem
Hej!

Nu är det dags att köpa digitalkamera åt mig själv!
Jag kommer framförallt använda den till att fota lite random objekt, samt släpa med på konserter, fester och liknande.

Jag har titat lite på Samsungs NV serie och gillar den skarpt.
Uppfyller alla krav jag har på en digitalkamera, dock verkar det vara lite tjaffs om bildkvaliten på vissa av modellerna?
Eller snarare, alla kanske?

Fotoexperter dömmer ut kameran och tycker det är aldess för mycket brus.
Hur mycket skall jag, som glad amatör lyssna på detta?

Modellerna jag har tittat på är följande:
Samsung NV10, Samsung NV11, Samsung NV15 samt Samsung NV20.
Finns det några fler mellanting där, med samma presanda eller bättre?

ELLER, har ni någon annan snygg, stilren, svart och bra kamera att rekomendera?
Hjälp mig!

mvh Jim

Psst, Detta var nog förresten min första tråd här! Trevligt forum btw =)

Tänk på att allt över 6 megapixel bara innebär mer brus. Så satsa inte på NV-serien.. Kolla på Fujis kompakter och Canon Powershot-serien.

Lycka till!

Hej! (och god jul!)

Eftersom jag som sakt är rätt så mycket nybörjare så lyssnar jag absolut på det ni säger.

Letade vidare och fick tag på en Canon Powershot A570 IS, kameran är inte svart, men den verkar har ruggit bra batteritid, vara snabb samt uppfylla alla andra krav jag hade =)

Vad tror ni om den? Den tillsammans med ett 2GB Highspeed SD minne kostar under 2000kr med frakt, rätt billigt tycker jag iaf =)

mvh Jim

Alltså, jag är inne på samma linje här. Ska köpa en liten kompaktkamera till frugan.

Funderar dock på en NV7. Den har ju 7 ggr optisk zoom och 7 MP. Det är för att ha en lite lättare koamera med då hon skall fota bebisen...

Andra förslag på bra kameror som är snygga också?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto