trashmasta
Aktiv medlem
Hej,
Jag skulle behöva er experthjälp med valet av en kompaktkamera.
Kör i nuläget med en Nikon D70 med lite olika objektiv. Kompakten behöver inte kunna matcha Nikonkameran utan skall vara ett komplement de gånger systemkameran inte är med.
Jag kommer nästan till 100% att använda den utomhus.
Fotar ofta breda saker på korta avstånd. (ofta i ganska små båtar).Har inget behov av större zoom.
Fotar ofta i dåligt ljus i gryning, skymning, snö etc.
Skulle vilja kunna använda undervattenshus då jag ofta fotar i regn, snö, från båtar, på isar och i andra förhållanden som kan blöta ner utrustningen rejält.
Vill att den skall vara liten och smidig så att man alltid kan ha den i innerfickan.
Kan man filma med den är det ett stort plus men inte ett krav.
Har kikat lite och det känns som att en Ixus 120 IS skulle kunna vara ett alternativ. Den ligger också ganska bra prismässigt.
Vad tror ni om det eller har ni bättre förslag?
Med Vänliga hälsningar!
/Elis Wessmark
Jag skulle behöva er experthjälp med valet av en kompaktkamera.
Kör i nuläget med en Nikon D70 med lite olika objektiv. Kompakten behöver inte kunna matcha Nikonkameran utan skall vara ett komplement de gånger systemkameran inte är med.
Jag kommer nästan till 100% att använda den utomhus.
Fotar ofta breda saker på korta avstånd. (ofta i ganska små båtar).Har inget behov av större zoom.
Fotar ofta i dåligt ljus i gryning, skymning, snö etc.
Skulle vilja kunna använda undervattenshus då jag ofta fotar i regn, snö, från båtar, på isar och i andra förhållanden som kan blöta ner utrustningen rejält.
Vill att den skall vara liten och smidig så att man alltid kan ha den i innerfickan.
Kan man filma med den är det ett stort plus men inte ett krav.
Har kikat lite och det känns som att en Ixus 120 IS skulle kunna vara ett alternativ. Den ligger också ganska bra prismässigt.
Vad tror ni om det eller har ni bättre förslag?
Med Vänliga hälsningar!
/Elis Wessmark