eif
Aktiv medlem
Är på jakt efter en mer kompakt systemkamera som ett litet komplement till min D3s.
Användningsområdet är främst inomhusfoto i form av musikuppträdanden samt gatufotografering och liknande. Det vill säga ställen där man inte får eller gärna vill använda stora systemkameran.
Då jag inte har några erfarenheter om dessa kameror sedan tidigare så vet jag inte riktigt vad som gäller.
Något som jag värderar är af vid svagt ljus samt bra brusegenskaper.
Filmning är inte något jag värderar så mkt. Klarar den 1080p 50p så är jag nöjd.
Efter lite sökande på nätet så har jag sett att Sony A6000 verkar vara en ganska kompetent kamera i den prisklassen(?)
Har även kikat på Nikon1 J5 som nyligen har släppts.
Pris: upp till 7000:- hade jag tänkt mig
Tacksam för alla tips/förslag!
Användningsområdet är främst inomhusfoto i form av musikuppträdanden samt gatufotografering och liknande. Det vill säga ställen där man inte får eller gärna vill använda stora systemkameran.
Då jag inte har några erfarenheter om dessa kameror sedan tidigare så vet jag inte riktigt vad som gäller.
Något som jag värderar är af vid svagt ljus samt bra brusegenskaper.
Filmning är inte något jag värderar så mkt. Klarar den 1080p 50p så är jag nöjd.
Efter lite sökande på nätet så har jag sett att Sony A6000 verkar vara en ganska kompetent kamera i den prisklassen(?)
Har även kikat på Nikon1 J5 som nyligen har släppts.
Pris: upp till 7000:- hade jag tänkt mig
Tacksam för alla tips/förslag!