StefanN
Aktiv medlem
Jag försöker hjälpa min flickvän att hitta en bra kompaktkamera för hennes behov. Då jag tyvärr inte känner till kompaktmarknaden så bra behöver jag lite hjälp. Kravbilden är inte jättestor, eller allvarligt, hon vill helst att den ska vara liten, snygg och inte så dyr. Men hon är floristlärling och behöver kunna fotografera sina kreationer, och jag har tyvärr inte möjlighet att alltid vara närvarande med systemaren. Således översätter jag det till följande kravbild:
*God macroförmåga
*Bildstabilisator och/eller lågt brus vid högre ISO (för att slippa blixtberoendet)
*Liten (så hon vill ta med sig den)
De kameror jag tänkte rekommendera var Fuji F40, F50 samt Ixus 950IS. Men, finns det någon annan kamera ni kan rekommendera i ungefär denna prisklass (dvs <2500)? Och finns det någon kamera i denna klass som kan vitbalansera korrekt?
*God macroförmåga
*Bildstabilisator och/eller lågt brus vid högre ISO (för att slippa blixtberoendet)
*Liten (så hon vill ta med sig den)
De kameror jag tänkte rekommendera var Fuji F40, F50 samt Ixus 950IS. Men, finns det någon annan kamera ni kan rekommendera i ungefär denna prisklass (dvs <2500)? Och finns det någon kamera i denna klass som kan vitbalansera korrekt?