Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompakt med bra macro för "produktfoto"

Produkter
(logga in för att koppla)

StefanN

Aktiv medlem
Jag försöker hjälpa min flickvän att hitta en bra kompaktkamera för hennes behov. Då jag tyvärr inte känner till kompaktmarknaden så bra behöver jag lite hjälp. Kravbilden är inte jättestor, eller allvarligt, hon vill helst att den ska vara liten, snygg och inte så dyr. Men hon är floristlärling och behöver kunna fotografera sina kreationer, och jag har tyvärr inte möjlighet att alltid vara närvarande med systemaren. Således översätter jag det till följande kravbild:
*God macroförmåga
*Bildstabilisator och/eller lågt brus vid högre ISO (för att slippa blixtberoendet)
*Liten (så hon vill ta med sig den)

De kameror jag tänkte rekommendera var Fuji F40, F50 samt Ixus 950IS. Men, finns det någon annan kamera ni kan rekommendera i ungefär denna prisklass (dvs <2500)? Och finns det någon kamera i denna klass som kan vitbalansera korrekt?

Frugan har en Kodak Easyshare som jag tycker tar hyffsat bra bilder med tanke på priset. Den får plats i bröstfickan på en skjorta.

C360 heter den.

Här är en review med lite testbilder: Steves

URL till testbilderna direkt: Bilder

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto