Annons

kompakt kamera djungeln...

Produkter
(logga in för att koppla)

micke81

Medlem
Är ute efter en ny kompakt kamera. Vad ska man ha?
Äger idag en systemkamera men vill ha en smidigare kamera för bl a resor och dylikt.

Har egentligen inga krav på märke eller pris, vill bara att den ska vara fick vänlig så en G11 eller liknande är inte intressant.

Själv har jag kollat på Canon Powershot S90, Panasonic Lumix DMC-TZ10 och Canon Digital IXUS 130 IS.
Kom gärna med andra förslag.

MVH Micke
 
Frågan är vilka egenskaper du vill ha, t ex mycket zoom, bra filmegenskaper eller så. Jag skaffade en Sony TX5 nyligen och har haft den nu två veckor i Grekland, kanonrolig. Den är liten, 4 ggr zoom, vatten- och stöttålig, filmar bra, och några Sonyfinesser som marknadens bästa auto panoramas, 10 bilder i full upplösning på en sekund, smarta HDR och mörkerlägen m m. Men vill man ha mer zoom eller större sensor, mer manuell kontroll finns andra val. Om du vet lite vad du behöver är det lättare. Jag har haft roligt med min i alla fall och D300:an har legat i safety boxen större delen av semestern.. ;-)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.