Annons

Kommersiella inlägg är inte tillåtna.

Produkter
(logga in för att koppla)

Sabud

Aktiv medlem
Jag antar att många på FS precis som jag lite då och då kollar på olika säljsajters fotoannonser.

Vissa säljare syns i stort sett kontinuerligt och säljer dyrare kameror/optik av varierande fabrikat.

Man behöver inte vara dum för att förstå att detta är ren affärsverksamhet. Alltså! Man införskaffar fotoutrustning med enda avsikt att sälja den på nätet.

Har även uppmärksammat att samma personer använder sig av annonsfunktionen här på FS och undrar därför!

Är detta tillåtet eller borde det inte falla under min rubrik??

Förstår inte riktigt vad du menar? Visst är det tillåtet med annonser på fotosidan. Men i bl.a forumen är det inte tillåtet med kommersiella inlägg.

Visst kan du ha rätt i att det är tveksamt om personerna sedan säljer från sitt företag och inte som privatpersoner. Kanske fotosidans redaktion har synpunkter på vad som då gäller? Men det blir ju svårt att kolla hur försäljningen går till. Kanske man borde göra testköp från dessa det gäller och på det viset få dem avstängda, om nu reglerna säger att det inte är tillåtet?

Det är bara tillåtet med annonser från privatpersoner. Så fort vi ser annonser som uppenbart inte hör till denna kategorin så tar bi bort dem. Det är beklagligt om folk inte respekterar den regeln och det är ytterst svårt för oss att utreda vilka annonser som är fel.

Vi hoppas helt enkelt att folk gör som vi ber dem och tror gott om folk.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar