rogka566
Aktiv medlem
Funderar på att köpa ett Sigma 30mm för inomhusfotografering. Mitt EF 50 ger mig för snäv vinkel på min Canon 50D.
Nu till varför jag undrar..
Som nybörjare har jag inte haft möjligheten att fotografera med så många olika objektiv, men ett fåtal(2st) sticker ut och har gett mig bilder med otrolig skärpa och ett djup i färgerna som jag inte upplever hos övriga. Självklart kan det vara tillfälligheter som gjort att jag fått till de bästa bilderna med just de objektiven, men överlag upplever jag skärpan bättre samt något annat jag inte riktigt kan förklara. Bilderna känns mer levande, ett annat "djup".
Objektiv jag är riktigt nöjd med:
- Canon EF 50 f/1.8
- Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
Övriga objektiv jag provat:
- Canon EF-S 17-55 f/3.5-5.6 IS
- Canon EF-S 18-200 f/3.5-5.6 IS
- Canon EF 17-35/2.8 L
- Canon EF 70-300mm f/4-5.6
Som sagt helt ovetenskaplig "recension" men...
Kommer jag kunna lägga Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM bland dem jag känner mig riktigt nöjd med?
Nu till varför jag undrar..
Som nybörjare har jag inte haft möjligheten att fotografera med så många olika objektiv, men ett fåtal(2st) sticker ut och har gett mig bilder med otrolig skärpa och ett djup i färgerna som jag inte upplever hos övriga. Självklart kan det vara tillfälligheter som gjort att jag fått till de bästa bilderna med just de objektiven, men överlag upplever jag skärpan bättre samt något annat jag inte riktigt kan förklara. Bilderna känns mer levande, ett annat "djup".
Objektiv jag är riktigt nöjd med:
- Canon EF 50 f/1.8
- Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
Övriga objektiv jag provat:
- Canon EF-S 17-55 f/3.5-5.6 IS
- Canon EF-S 18-200 f/3.5-5.6 IS
- Canon EF 17-35/2.8 L
- Canon EF 70-300mm f/4-5.6
Som sagt helt ovetenskaplig "recension" men...
Kommer jag kunna lägga Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM bland dem jag känner mig riktigt nöjd med?