Vapo
Aktiv medlem
Sålde precis min Canon G9 pga att den i stort sett aldrig användes och sen finns ju en del "kända" brister på den...
Är inte det minsta märkestrogen utan tittar brett efter en;
> 24 eller max 28 mm vidvinkel
> "superkompakt" = ska enkelt rymmas i byxfickan eller i armfickan i jackan på skidsemestern
> möjlighet att filma i 720p
> snabb uppstart och snabb focus
> skall inte göra bort sig helt vid dåligt/svagt ljus
> upp till 4000 kr (?)
Vilka mer än dessa vore intressant att titta på;
Canon Ixus 120 IS (har fortfarande kvar min Ixus 40! Fast den är så liten att man nästan tappar bort den). Gillar Ixus serien men jämnfört med nedan så sticker den väl inte direkt ut med någon enastående egenskap?
Nikon CoolPix S640 - marknadsförs som "Ultrasnabb autofokus och överlägsen bildkvalitet även vid höga ISO-känsligheter"? Inga reviews ännu.
Sony DSC-WX1 - min "favorit" med nya Exmor R sensorn. Ska bli riktigt intressant att läsa review. Den verkar ju finnas i lager, förstår inte vad som dröjer med reviews? Någon som har info att dela med sig av som kanske redan köpt den?
Någon som har tips på andra kompakter att titta på, eller vad som är på G att lanseras/börja säljas i november?
Panasonic eller Fuji - något från dem som finns eller kommer?
Är inte det minsta märkestrogen utan tittar brett efter en;
> 24 eller max 28 mm vidvinkel
> "superkompakt" = ska enkelt rymmas i byxfickan eller i armfickan i jackan på skidsemestern
> möjlighet att filma i 720p
> snabb uppstart och snabb focus
> skall inte göra bort sig helt vid dåligt/svagt ljus
> upp till 4000 kr (?)
Vilka mer än dessa vore intressant att titta på;
Canon Ixus 120 IS (har fortfarande kvar min Ixus 40! Fast den är så liten att man nästan tappar bort den). Gillar Ixus serien men jämnfört med nedan så sticker den väl inte direkt ut med någon enastående egenskap?
Nikon CoolPix S640 - marknadsförs som "Ultrasnabb autofokus och överlägsen bildkvalitet även vid höga ISO-känsligheter"? Inga reviews ännu.
Sony DSC-WX1 - min "favorit" med nya Exmor R sensorn. Ska bli riktigt intressant att läsa review. Den verkar ju finnas i lager, förstår inte vad som dröjer med reviews? Någon som har info att dela med sig av som kanske redan köpt den?
Någon som har tips på andra kompakter att titta på, eller vad som är på G att lanseras/börja säljas i november?
Panasonic eller Fuji - något från dem som finns eller kommer?