Annons

Kombinera 24, 30 fps?

Produkter
(logga in för att koppla)

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Blev lite hastigt att jag skulle videofilma sonens teaterföreställning och tog därför de enheter som hade laddade batterier ;)

Problemet är att enheterna har olika framerate och att jag tänkte använda ljudet från en av dem som masterljud. Så här blev det uppställt:

iPad 3 (huvudljudspår)
Video - 30 fps 1920 x 1080
Audio 44100 Hz mono
Motiv: Bild av scenens främre del och första åskådarraden
Lyckades spela in hela föreställningen på 1 tim 17 min :)

iPhone4
Video - 24 fps 1280 x 720
Audio 44100 Hz mono
Motiv: Översiktsbild hela scenen inkl. åskådarna
Längre klipp, endast avbrutna av mobilens mjukvara och/eller låg batterinivå :(

Nikon D4
Video - 30 fps 1920 x 1080
Audio 48000 Hz stereo
Motiv: Närbilder
Många korta klipp från olika delar av scenen.

Har tillgång till Creative Master suite 6, dvs Premiere Pro 6 och After Effects, men jag är nybörjare i dessa program så jag hittar inte riktigt bland alla inställningar ännu.

Min fråga är enkel, hur kan jag använda ljudspåret från iPad 3 och ändå lyckas synka ljudet med video från iPhone?

Nähä, lyckades inte få 100% sync ändå. Visst blev det bättre efter att jag gjorde om iPhone 4-klippet i After Effects enligt ovanstående pod, men det syncar ändå inte helt.

Någon som har några fler tips?

Du vill alltså synka flera videos med 1 ljudspår?
PP har inte en automatisk funktion till detta.
RED har däremot ett program som heter Plural Eyes som gör exakt detta. Det använder jag.

Funktionen är enkel. Installera PP. Installera PE.
importera alla klipp med ljud(PE synkar efter ljudet) i PP i en sequence.
I menyn, långt ut till höger (kommer inte ihåg på rak arm vad menyn heter) finns ett alternativ där du hoppar till PE.
I PE väntar du tills alla klipp dyker upp och sedan trycker du bara på synk-knappen i mitten.
Hokus Pokus o det är klart.
Stäng PE o resultatet dyker upp i Premiere Pro.