Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kom in på fotoskola :-)

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Ja, fick ett brev idag. Lofoten folkhögskola http://www.lofoten.fhs.no Jag kom in! Smile Men vet inte om jag ska tacka ja. Utbildningen börjar i slutet av augusti. Är ju snart! Man bor på internat.

Hade tänkt söka gbg fotoskola också, ej högskolan. Dom har ju fina kameror. Hasselbladare för många hundratusen och canons värstingmodeller. I lofoten får man stå för egen kamera. Vilket inte stör mig alls. O det är fiiiiiiiiiiiiiiiiiiint i Lofoten. Hmm, ska suga på detta ett tag. Har ju inget internet där uppe!!!

Någon som gått där uppe som vet hur det är?

Grattis Johan, självklart skall du ta chansen när du får den, det önskar jag själv att jag hade gjort när jag var ung.

kent.

Tjenis!

Jag måste få vara med på ett litet hörn..

Jag känner skolan väl och har årligen kontakt med flera som funderar på att söka och som har fått plats.

Det är absolut vettigt att kontakta ngn tidigare elev med ett mer objektiv perspektiv än de som avlönas vid instutitionen.

Jag har blivit lite av en kontaktperson för de fotorelaterade linjerna vid skolan.

Jag har både positiva och negativa åsikter om skolan, vrider och vänder på alla aspekter för den som vill veta mer ingående.

Ingen utbildning är perfekt liksom inget i livet är perfekt. Men vet man vad man åker till och vad man själv är ute efter så är chansen rättså stor att man får ut mycket = mest möjligt av sin vistelse.

Jag mailar mer än gärna de som vill veta mera om Lofoten och Lofoten FHS.
Det är tveklöst ett av de hetaste erbjudanden som finns i vår del av världen på den nivån!
Låter högtflygande och pretantiöst men jag menar det. Jag menar också att jag pratar 98% helt opartiskt/objektivt i den frågan!
Den Norska folkhögskolan generellt (kan tyvärr inte säga "Nordiska folkhögskolan"!) är dessutom en instutition som "tänker före sin tid". Detta menar jag eftersom att man även idag präglas av Nickolaj Fredrik Severin Grundtvigs filosofier som inte inefattar det typiska kommersiella intressevinkligen vi ser överallt annars idag.

MVH Niclas,

Ps, trevligt här uppe men lite väl mycket turister under sommarmånaderna,, dagsljust och fint även i skrivande stund men lite väl vimligt på sina ställen:)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar