Annons

kolorering

Produkter
(logga in för att koppla)

evagbg

Avslutat medlemskap
jag kolorerar en svartvit bild genom att lägga nya lager och måla. (layer>new fill layer>solid color, mode=color).
Efter att ha lagt tre sådana lager kan jag inte längre använda penseln för PS säger att laget måste rastreras för att fortsätta. vad gör jag för fel? Har jag råkat komma åt ngn tangent eller vad kan det vara?
Tacksam för all hjälp

jag kolorerar en svartvit bild genom att lägga nya lager och måla. (layer>new fill layer>solid color, mode=color).
Efter att ha lagt tre sådana lager kan jag inte längre använda penseln för PS säger att laget måste rastreras för att fortsätta. vad gör jag för fel? Har jag råkat komma åt ngn tangent eller vad kan det vara?
Tacksam för all hjälp

Kan det vara så att det är ett "Smart Object" eller ett textlager du försköker editera?

Tyvärr. Nu försökte jag börja om från början med en kopia men samma sak hände fast nu direkt efter första lagret???? Men tack för att du försökte hjälpa mig. Har du fler förslag så sjung ut.

Problemet löst och naturligtvis var det jag som klantade mig så jag blir generad av att berätta. Jag glömde helt enkelt att klicka på masken...

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto