Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kollage / flera bilder i en

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har fyra lika stora bilder som jag skulle vilja pussla ihop till en, (utan att förändra dem på något sätt) men Photoshop vill inte som jag... Någon som har någon aning om hur man gör?

Öppna alla bilderna.

Gör en ny bild som har lagom stor upplösning för det du tänkt dig i den slutliga bilden.

Kopiera en av bilderna och klistra in den i ditt nya dokument. (När du är i den första bilden, tryck ctrl+a sedan ctrl+c, byt till det nya dokumentet och truck ctrl+v.)

Fortfarande i det nya dokumentet, tryck ctrl+t (transform). Med shift intryckt drar du i hörnen på den inklistrade bilden så att den får lagom storlek för att täcka en fjärdedel av det nya dokumentets yta. Flytta bilden till rätt plats på ytan genom att dra den med musen. Dubbelklicka på bilden för att säga "ok" till den transformering du gjort.

Upprepa med de tre följande bilderna...

I lagerpanelen när du är färdig med de fyra bildernas placering: flatten image.

Spara.

picnik

ett snabb tips !!!

WWW.PICNIK.COM

helt gratis o du behöver inte bli medlem där kan du göra kollage o sånt

helt underbart sida om man är ute o reser o inte har fotoprogram kolla sidan ;)

/mvh rassmus

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto