forstheim
Aktiv medlem
Häromdagen upptäckte jag helt plötsligt en mörk "fläck" på min 50D:s display. Blev väldigt överraskad av att se det och undrade naturligtvis vad som hade hänt. Jag har ju varit så försiktig med huset, och de senaste dagarna har det dessutom legat nerpackat i fotoväskan. Kunde det vara fukt som trängt in sedan jag använde kameran senast? Kanske fettfläckar? Flera tankar for igenom mitt huvud. Två minuter senare slog det mig att jag hade solglasögonen på mig. Så jag tog av mig dessa och voila.. den mörka fläcken försvann!!
Jag misstänker att det är lampan i displayen som orsakat det här då den mörka fläcken återfinns på displayens vänstersida.
Det hade ju varit intressant att höra om ni också kan se någon sådan här mörk fläck i era displayer, oavsett om det är en 50D, 7D, någon Nikonmodell etc. ni har?! Men OBS..glöm inte solglasögonen!
Jag misstänker att det är lampan i displayen som orsakat det här då den mörka fläcken återfinns på displayens vänstersida.
Det hade ju varit intressant att höra om ni också kan se någon sådan här mörk fläck i era displayer, oavsett om det är en 50D, 7D, någon Nikonmodell etc. ni har?! Men OBS..glöm inte solglasögonen!