Annons

Kokosnöt är godaste fågelmaten!

Produkter
(logga in för att koppla)

SM0SBI

Aktiv medlem
Jag tänkte dela med mig lite utav en lite marknadsundersökning jag har gjort av vilken fågelmat som är mest omtyckt i trädgården.

Jag hängde upp 4 sorters mat och sedan riktade jag en övervakningskamera mot dessa som jag anslöt till en videoanalysserver. Ja, jag jobbar med sådana ;)

Här är antalet fåglar som besökte de olika matarna under ett par dagar.

Kokosnöt 1111
Solrosfrön 769
Jordnötter 750
Taljbollar 503

Även en del andra gäster hamnade på bild:)

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    85.2 KB · Visningar: 2,686
  • 2.jpg
    2.jpg
    53.9 KB · Visningar: 2,270
Haha! Skitkul! Du kränkte väl inte Kurres integritet? Eller förresten... du hade väl tillstånd av länsstyrelsen, :D

Behövs inget tillstånd då det inte är allmen plats. Då har man bara upplysningsplikt. DVS man måste sätta upp skyltar.

Kan väll avslöja att jag gjorde detta för att visa kunder hur man kan använda kameror i varuhus för att se hur folk rör sig och vilka varor dom tittar på.

Jag tänkte dela med mig lite utav en lite marknadsundersökning jag har gjort av vilken fågelmat som är mest omtyckt i trädgården.

Jag hängde upp 4 sorters mat och sedan riktade jag en övervakningskamera mot dessa som jag anslöt till en videoanalysserver. Ja, jag jobbar med sådana ;)

Här är antalet fåglar som besökte de olika matarna under ett par dagar.

Kokosnöt 1111
Solrosfrön 769
Jordnötter 750
Taljbollar 503

Även en del andra gäster hamnade på bild:)

En liten fundering som jag inte kan sluta tänka på, har grunnat nu sen du skapade denna tråd.

Om du byter plats på dessa kan det kanske vara så att kokosnöten hänger närmst trädet och därav skyddar bättre om fåglarna är rädda.

Tycker du borde göra om testet och hänga nöten längst ut så du kan få fram en rättvis statistik.

Placeringens betydelse skulle man nog kunna få fram genom att hänga upp 4 nötter i (träd)grenen.

Själv så hänger alltid mina nötter närmast stammen. :-D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar