Annons

Kodak p880 eller??

Produkter
(logga in för att koppla)

elva

Aktiv medlem
Hejsan, är tillbaks med en fråga som i olika former förekommer rätt ofta. Jag får försvara mig (som jag gjort förut?) med att jag inte skriver så många inlägg. :p

Har tänkt köpa en 10D eller en 5D, men har för tillfället inte råd att köpa optik eller så dyra kameror. 10d ~10000kr ny och 5d >30000kr.
Iallafall så tänkte jag smyga in i digitalvärlden medan jag sparar pengar.

Har länge funderat på en olympus c8080WZ och har nu börjat bli nyfiken på Kodaks p880.

Kodaken har ju en mindre sensor men lite vidare vinkel. Den har också manuell fokus.
Nån som har några tankar om vilken som är "bäst"?
Jag kommer fota mkt studiobilder(kodaken har pc-sync), fast jag vill ha en allroundkamera.

Några andra intressanta kameror?
viktigaste är vidvinkel och rena bilder med så lite brus och andra störningar som möjligt.
den ska vara i samma klass rent spec.-mässigt som kodaken och olympusen.

Hoppas nån orkar svara i ytterligare en sån här tråd. Som sagt jag vet att det finns fler, jag har läst igenom ett antal. Jag ville bara höra om nån har nåt specifikt att säga om kodaken i sammanhanget.
Om nån hittar bilder tagna med en kodak p880 så hojta gärna. Tvivlar dock eftersom jag läste nånstans (dpreview?) en kommentar från nån på kodak om att testbilder inte finns ännu.

Tack,
Daniel.

FOTO recenserade ju denna nu sist. Vad tror ni menas med "långsam autofokus" på minussidan? Så att man blir alldeles tokig eller bara lite irriterande i vissa situationer?

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar