Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kodak E100 SW

Produkter
(logga in för att koppla)

adsten

Aktiv medlem
Hej,
som relativt nybliven medlem på fotosidan.se och hittills bara som diskussions fluktare.Har jag en kanske uttjatad typ av fråga, men jag testar.

Har fått ett antal rullar E 100SW och undrar om någon av er andra medlemmar använt denna film och i såfall i vilket syfte? Produkt-, landskap-, interiör fotografering etc.

Har någon testat sk. "negachrome" av just denna film? Hur blev färgerna?

Framförallt hur nöjda blev ni med resultatet?

Tack på förhand

Adsten

Hej! Jag har använt E100SW för bl.a. natur- och resefoto. Jag gillar filmen, den ger varma men ändå naturliga färger. Jag har testat de andra E100 filmerna också (S och VS) och de är också bra. Kanske E100S ger en mer "korrekt" bild av verkligheten, men i mitt tycke stämmer E100SW bra med min upplevelse av verkligheten. Den har mättade färger utan att överdriva och hanterar kontraster bra.

Jag gillar E100VS också, men skall du fotografera människor är E100SW ett mycket bra val, VS kan ge för röda hudtoner. Annars är VS ett mycket bra alternativ till den långsammare Fuji Velvia vid naturfoto, även om den inte är fullt lika finkornig.

Allmänt tycker jag bättre om Kodaks E100-serie än de flesta av Fujis filmer. Lycka till med dina SW, jag tror inte du blir besviken! Berätta gärna hur det gick.
:) Bjarne

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar