Annons

KODAK DX7590 vs. KONICA DIMAGE Z3

Produkter
(logga in för att koppla)

tomazen

Medlem
Hjälp.

Jag har stirrat mig blind på dussintals testbilder från båda sidorna och finner dx7590's bilder krispiga och fräscha medans jag oroar mig för att jag kommer att vilja ha en bildstabilisator när jag väl har en dx7590 i handen.

Jag har vägt alla tekniska för- och nackdelar mot varandra och bestämt mig för att jag inte har en aning om vilken jag borde/vill köpa.

Z3:an lockar medans jag säkert kommer att svära mig blind över att jag inte köpte dx7590 istället.

Kan någon ge mig en ledtråd?

jag finns på msn: [email protected] - tackpåförhand!
/tomas

Har också samma kval ang. kameraköp. Skulle förutom de två nämnda även kunna tänka mig Panasonic DMC- FZ3 eller olympus C-765. Då blir ju valet inte enklare precis...
Vore tacksam för hjälp i denna fråga, har nog snart kollat varenda recension...
Vill ha kameran som en mittemellankamera, alltså någonstans mellan kompakt och system.
//Kristin

jag köpte min kamera igår, jag bestämde mig för en Z3. Jag vet inte om det är det bäst lämpade valet för mig än, men i värsta fall så kan jag ju sälja den - jag köper den via pixmania och betalar därmed har jag ju ett pris på minst tusenlappen under vanliga affärspriset här i Sverige. ;P Lurigt.

Jag tror inte att jag pga av mycket frihandstagna bilder klarar mig utan bildstabilisatorn. Jag återkommer när jag själv har tagit lite bilder med kameran och berättar om jag är nöjd eller inte!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar