Annons

Kodachrome

Produkter
(logga in för att koppla)
Kodachrome var min favoritfilm, alla kategorier. Jag använde mest Kodachrome 64 (och innan den fanns var det Kodachrome X som gällde). En och annan Kodachrome 200 blev det också.

Jag har faktiskt ett par oframkallade Kodacrhome 64-rullar liggande som jag hittade i nån pappershög eller byrålåda för ett par år sen. Det var efter att Kodak slutade framkalla Kodachrome, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem.

Jag är ju något för ung för att tillhöra Kodachromegenerationen (född -90) men en rulle Kodachrome 64 hann jag i alla fall exponera och framkalla innan framkallningsservice upphörde.

Tyvärr blev det knappt något vettigt exponerat på rullen, det blev mest hafsverk eftersom det var bråttom att få det gjort innan det var för sent, men resultatet förtäljde i alla fall så mycket att jag förstår varför den var en favorit hos många.

Ett exempel:

Bilagor

• Scan-110214-0001.jpg
    Scan-110214-0001.jpg
    68.3 KB · Visningar: 228
Kodachrome var min favoritfilm, alla kategorier. Jag använde mest Kodachrome 64 (och innan den fanns var det Kodachrome X som gällde). En och annan Kodachrome 200 blev det också.

Jag har faktiskt ett par oframkallade Kodacrhome 64-rullar liggande som jag hittade i nån pappershög eller byrålåda för ett par år sen. Det var efter att Kodak slutade framkalla Kodachrome, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem.

Jag har för mig att det fortfarande finns labb som kan framkalla dem som om de vore svartvit film. Går kanske att hitta om du googlar lite.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar