Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Knas med bildlistorna?

Produkter
(logga in för att koppla)

js1

Aktiv medlem
Vad har hänt med bildsökningsfunktionen den senaste tiden?

Jag brukar gå in i menyn "Bilder" och "alla nya polbilder".
Då får man fram ett 70 tal sidor med nya bilder.

Så skummar jag genom sidan 1, klickar på nästa längst ner på sidan.
Kollar vidare, klickar upp nån bild som är intressant, kollar kanske fotografens profil och backar sen tillbaks till söksidan med Bakåt knappen i webläsaren.
När jag då trycker på nästa så finns det inte längre några bilder.

Varför?
Kör IE7. Inte uppdaterat ngt. Samma sak hemma och på jobbet?
 
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=85242
handlar om samma sak.

Jag använder Firefox för anteckningens skull och har samma problem.
Min gissning är att någon temporär session inte blir tömd som den ska utan behåller fotografens uppgifter vilket gör att när man sen tittar i galleriet så tror galleriet man fortfarande tittar hos fotografen.
Man kan nämligen få fortsätta se fotografens galleri trots att man tittar i t.ex. Bildkritik-pooler.
 
Ja jag vet vad det är och när det händer - det finns fn bara ett lagrat urval som man stegar inom. Och när man går till en fotografs alla bilder skriver den sökningen över det urval som lagrats när man sökte fram nya bildkritikbilder tex.

Jag skall kika på det och fixa så de två urvalen inte krockar.
 
andra problem med bilderna

När jag väljer nya bilder (spelar ingen roll vilken pool) och börjar bläddra så händer det plötsligt att när man trycker på nästa så blir det en tom sida. Om det händer t ex på sida 15 så hjälper det förstås inte att trycka på 16 heller. Detta händer ett par gånger om dan.
Det som hjälper är att börja om och då har det löst sig oftast. Kör firefox.

Har Christer någon aning om vad det beror på?

Tack på förhand!

Jag misstänker att man kommer så långt som bilderna från x sista dagar och man kan ställa in så att det ska visa även äldre?
 
clindh skrev:

Jag skall kika på det och fixa så de två urvalen inte krockar.

Tjenare kodsnickarn,

Är det inte dags att ta tag i bildlistorna snart?
Det är rätt jobbigt.

En annan sak också.

Gå till bilder och alla nya poolbilder. Ger för tillfället 67 sidor. Klicka på 67 eller sista, Vad händer? jo en blank sida! What´s up?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.