Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kloningsverktyg-Skalpell

Produkter
(logga in för att koppla)

qlicken

Aktiv medlem
Som gammal analog bildskapare kan jag inte sluta förvånas av hur tekninken går framåt.

Är totalt nybörjare på Photoshop och kollar trådarna här på fotosidan, kommer även med ett och annat inlägg, om det ligger inom mitt kapacitetsområde för att även ge och inte bara ta.

Man har i årtionden suttit med skapell och skrapat
och med 00-000 returshpenslar och spot-on prickat i dammkorn.

Någon här på fotosidan skriver i en tråd om hur man kan använda kloningsverktyget i stället för skalpell och penslar. Jag provar, efter en halvtimme kan jag.
Det som tagit mig år på fotopapper!

Ja vet inte, men det är väl bra.
Måste väl även finnas digital yrkesstållthet??

Visst är det bra att tekniken går framåt! Du har en schysst inställning till det nya, Åke.:)

Visst är det lysande? Jag brukar oftast stänga av så många finesser som möjligt när jag läser in bilder till datorn. Om jag sedan skulle hitta lite damm på de inlästa bilderna så försvinner de fort med hjälp av kloningsverktyget.

Jörgen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar