Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Klona bort oönskade objekt

Produkter
(logga in för att koppla)

weru

Aktiv medlem
Jag har haft Photoshop elements 10. Nu har jag gått över till Lightroom 6. Jag kan inte hitta i Lightroom att man kan klona bort oönskade objekt i bilden. Det verktyget fanns i Photoshop elements.
Är det någon som vet om det finns något liknande i Lightroom?

/Weru

I framkallningsfliken trycker du här:

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    98.9 KB · Visningar: 44
Ett klonverktyg plockar info från en del o kopierar det till en annan del av bilden.
Spot removal gissar hur du vill ha det utifrån det som är runt om markeringen o det är en stor skillnad. Men den är bra...

Ett klonverktyg plockar info från en del o kopierar det till en annan del av bilden.
Spot removal gissar hur du vill ha det utifrån det som är runt om markeringen o det är en stor skillnad. Men den är bra...

Man kan ju välja vart som helst i bilden man vill klona ifrån. Bara dra den dit man vill ha den.

OK
Då är min LR4 för gammal. Jag måste ta tag i att uppgradera!
nästa månad...videoredigering först

Gör så, tror det kom i 5an redan, inte säker dock. Men tycker det går segt ändå att klona bort stora saker, då går jag hellre in i photoshop, Använder bara lightroom till dammfläckar och mindre saker.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar