Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Klippare/editerare sökes till musikvideoprojekt

Produkter
(logga in för att koppla)

MWR

Avslutat medlemskap
Hej,

Visste inte riktigt var jag skulle lägga detta inlägg, såg forumen "foto som jobb" samt "fotokompis" men eftersom detta gäller video så provar jag här.

Vi söker efter någon som kan tänkas vilja klippa enklare musikvideor till ett av våra artistprojekt. Än så länge är projektet icke-kommersiellt men det kommer bli kommersiellt vad det lider. Detta handlar alltså inte om någon regelrätt anställning, utan vår tanke är att det kanske finns någon filmstudent eller klippare därute som vill bättra på sitt CV och samtidigt tjäna några slantar.

Det som behövs göras för varje video är att klippa ihop dem (välja tagningar), ev. synka till musiken, färg/exponeringskorrigera samt även viss retouch. Så det är bra om du förutom editeringsprogrammet även är bekant med t.ex After Effects.

Antingen har du egen utrustning (dator+programvara), får filerna av oss och jobbar när du vill eller så sitter du hos oss en bestämd dag/tid och jobbar (vi sitter i Stockholm).

Här är ett exempel på den typ av videos vi siktar på: http://www.youtube.com/watch?v=vxIMLHEKPUE

Låter det intressant eller känner ni ngn som är rätt för detta? Maila mig på [email protected]

Senast ändrad:
Kan tillägga att vi jobbar i mac-miljö med Final Cut Pro X samt After Effects, så det är bra om du är bekant med dessa. Har du egen dator+mjukvara spelar det dock ingen roll så länge resultatet blir bra =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar