ANNONS
Annons

Klippa ut "figur" ur bild

Produkter
(logga in för att koppla)

sucram

Aktiv medlem
Hej!
Det är så att jag håller på med ett foto projekt åt min farmor. Hon har sytt väldigt många klänningar, och jag tog för 2 veckor sedan kort på dessa klänningar, inget proffesionellt. Nu är grejen den att jag vill frilägga klänningarna, klippa ut dom, och lägga på vit bakgrund, just för att framhäva klänningen. Det har gått bra med de 6 första, men nu när jag komemr till klänningar som är ljusare, och itne så färggranna, nästa samma färg som väggen, så vill inte photoshop markera dessa. Jag har kört, med "trollspöt", markerat hela bilden och sen inverterat markeringen så att den hamnar runt klänning och sen kopierat den och lagt på ny bakgrund. Är enda alternativet att använda sig av magnetlassot på dessa? Skulle verkligen behöva några fiffigheter, för det är ett antal klännningar som ska klippas ut.

Tack på förhand

/marcus

Antingen kan du förbättra det du markerat
med en Quick Mask (Snabbmask kanske det heter på svenska). Då kan du måla på eller ta bort markering tills det blir bra.

Eller också väljer du att Extrahera, finns på menyn Filter eller med Alt+Ctrl+X)

/henrik

Bilagor

• mark.gif
    mark.gif
    2 KB · Visningar: 1,266
amaster skrev:
Antingen kan du förbättra det du markerat
med en Quick Mask (Snabbmask kanske det heter på svenska). Då kan du måla på eller ta bort markering tills det blir bra.

Eller också väljer du att Extrahera, finns på menyn Filter eller med Alt+Ctrl+X)

/henrik

TACK!!!
Rikigt hygglo. Nu kommer det bli mycket lättare att arbeta. Man måste försöka sätta sig in i PS, finns ju en mängd grejer som man itne ahr en aning om, och som underlättar något enormt.

Tack igen!

/Marcus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar