Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Klart med Island i juni!Råd och tips önskas

Produkter
(logga in för att koppla)

jansta

Aktiv medlem
Nu är det klart att det blir Island i juni, ren fotoresa tillsammans med kollega.
Landar i Reykavik den 16/6 på em

Dag 1 Islands nationaldag -fotgrafering i Reykavik
Dag 2-5 Westmannaöarna natur och fågelfotografering
Dag 6-9 Rundtur med bil på sydvästra Island runt avrinningsområdet till glaciärerna. Många vattenfall och floder.

Tacksam för era råd både från er som varit där och andra som vet något.

Restips
Hemsidor
Allmänna råd

Allt mottages med tacksamhet

/JAn

Du verkar ha dina resmål klara. Jag funderar dock på om du verkligen menar rundtur på sydvästra ön. Glaciäris med avrinning finns mestadels på södra och sydöstra delen.

Jag återkommer med tips.

Arleklint skrev:
Du verkar ha dina resmål klara. Jag funderar dock på om du verkligen menar rundtur på sydvästra ön. Glaciäris med avrinning finns mestadels på södra och sydöstra delen.

Jag återkommer med tips.

Rätt Jan sydöstra var det!!

Ja,, de mest kända turerna har du nog inte missat..
Jokulsarlon (sydöst för Vatnajokul) tex, får inte missas enligt mig.
Lite mycket turister tex vid Gullfoss i Juni så glöm inte att det den årstiden är de tidiga mornarna och sena kvällarna som både ljuset är som bäst och då folkens annars inte hunnit dit... bra tips;)!

Jag vill rekommendera att besöka Hallgrimskyrkan, vacker kyrka som har ett flott utsiktstorn! Gillar du orgelmusik så passa på att lyssna till ett av världens största orgelinstrument.

MVH Niclas,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar