Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

klarar D50 Sb-800?

Produkter
(logga in för att koppla)

nilz-yo

Ny medlem
Testade en Bekants Sb-800 till min d50 idag och blev lite besviken. På min kompis d100 med 24-85 mm tror jag det var ändrade sig blixten efter detta och anpassade sig efter brännvidden medan på min d50 hände ingenting och man var pratiskt tagen tvungen att ställa in alla inställningar själv.

Jag kör på ett Sigma 18-50 Ex 2,8f medan min kompis kor nikkor. Kan detta ha någonting med saken att göra?

Funkar blixten sämre på en D50 än D100?

Har ni några teorier kring detta?

mvh
Nils

nilz-yo skrev:
Testade en Bekants Sb-800 till min d50 idag och blev lite besviken. På min kompis d100 med 24-85 mm tror jag det var ändrade sig blixten efter detta och anpassade sig efter brännvidden medan på min d50 hände ingenting och man var pratiskt tagen tvungen att ställa in alla inställningar själv.

Jag kör på ett Sigma 18-50 Ex 2,8f medan min kompis kor nikkor. Kan detta ha någonting med saken att göra?

Funkar blixten sämre på en D50 än D100?

Har ni några teorier kring detta?

mvh
Nils

Det ska fungera så kontrollera att din kamera är inställd på "TTL" och itne "Manuell".

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto