Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kingston elite pro; funktionell under 0o C?

Produkter
(logga in för att koppla)

peterste

Medlem
Operating Temperature 0o to 60o C / 32o to 140o F
Storage Temperature -20o - 85o C / -4o to 185o F

Hur ska man tolka detta?
Jag får det till att man kan förvara minnet till en temperetur på -20o C, men att användnings området är 0o C och upp.

Minnet är billigt, men är det fullt funktions dugligt under 0oC. Kanske någpn som fått tillfälle att prova eller hittat ett test på det.

/peter
 
Vet inte var du har för kamera, men till min 20D Canon så är "working temperature" ungefär den samma. Man får tänka på att kameran är varmare innuti än utanpå. Men skall man fota där det blåser kallt så får man vara beredd på att hänga in kameran innanför jackan med jämna mellanrum(men passa sig för kondensering om man svettas...) eller köpa typ "värmepåsar" o ha i fotoryggan...

// Lazze
 
Hej

Jag kör med dessa minnen och hade inga problem i vintras när jag var ute och lekte i snön iaf, minns dock inte hur kallt det var när det var som värst.

Men kallt var det :)


//andreas
 
Man hittar temperaturangivelser på alla möjliga prylar, men det betyder sällan att det slutar funka när man kommer utanför intervallet. Oftast innebär det bara att det är den temperatur där allt är testat och tillverkaren lovar att det funkar, men jag har inte hört talas om nåt minneskort som lägger av innan kameran gör det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.