Annons

Kategori eller pool för akvariefoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag har, vid sidan av allt annat foto jag gillar, blivit intresserad av akvariefoto.

När jag lägger upp akvariebilder inser jag att det är knepigt att välja kategori.

Natur?.. Näe, det är en konstgjord natur i mitt kar.
Vilda djur?... Näe, dom är i fångenskap.
Undervattensfoto?... Näe, jag dyker inte.

Vi har startat en akvariefototråd under "Fritt bildforum" Den tråden visar att det är ganska många som fotar sina akvarier, och det är ganska speciellt. Man kan inte sätta blixtar som man gör i vanliga fall eftersom man fotar genom glas.

Jag föreslår att FS sätter upp en kategori, eller ännu hellre en pool för akvariefoto.

Akvariefiskar är husdjur, fast var akvariebilder utan fiskar eller andra djur i ska läggas vet i fan.
:)

Visst kan man kalla det husdjur, men rent fototekniskt är det inte att jämföra med att fotografera katter och hundar.

Nja, jag vet inte om det är någon skillnad. Fast jag har inte stoppat ner någon katt eller hund i akvariet än.
:)

Akvariefoto borde helt klart ha en egen kategori och Sonja borde skriva hur hon gör för att fota sina fiskar för jag lyckas inte.

De får ligga i Husdjurskategorin. Visar sig att den översvämmas av akvariefiskar så kan vi skapa en ny, fast några sådana tendenser har jag inte sett.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto