LasseL
Aktiv medlem
Allt sedan jag började kika in här på fotosidan har jag märkt att just kattbilder florerar flitigt. Katter har ett oerhört tydligt kroppsspråk och har även väldigt uttrycksfulla "ansikten". Det som förbryllar mig är bara det att få eller rent av inga fotografer faktiskt lyckas fånga dessa uttryck med kameran. Vad beror det på? Är det vi människor som läser in för mycket av oss själva i kattens uttryck eller är det helt enkelt väldigt svårt att skapa en bild där kattens uttryck kommer fram så som man vill ha den?
Hemma har jag två katter men lyckas aldrig få fram uttrycket jag såg från början i det färdiga resultatet. Intressant nog har jag i min kritik av kattbilder här på fotosidan flera gånger mötts av krassa motargument och bitska kommentarer samt även arga mail. Faktum är ju faktiskt att de allra flesta kattbilder här på fotosidan inte håller måttet och det är ett intressant fenomen här på sajten. Kanske beror det på katters totala ovilja att vara med på kort eller kanske beror det på något annat.
Vad tro ni själva?
Mvh
/En som inte än har lyckats lägga ut några bilder själv här på fotosidan.se
Hemma har jag två katter men lyckas aldrig få fram uttrycket jag såg från början i det färdiga resultatet. Intressant nog har jag i min kritik av kattbilder här på fotosidan flera gånger mötts av krassa motargument och bitska kommentarer samt även arga mail. Faktum är ju faktiskt att de allra flesta kattbilder här på fotosidan inte håller måttet och det är ett intressant fenomen här på sajten. Kanske beror det på katters totala ovilja att vara med på kort eller kanske beror det på något annat.
Vad tro ni själva?
Mvh
/En som inte än har lyckats lägga ut några bilder själv här på fotosidan.se