Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kass bild genom sökaren på 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredric A

Aktiv medlem
Hej!

Har precis fått hem min 7D, det jag reagerar på direkt är att jag knappt ser nått i sökaren, är som en mörkhinna med massa prickar, ser nästan ut som det skulle sitta nån skyddsfilm för. Är detta normalt ? Kan se lite av den tendensen i min 50D men inte alls så här. Ser ju knappt ett skit.

/Fredric

Hej!

Har precis fått hem min 7D, det jag reagerar på direkt är att jag knappt ser nått i sökaren, är som en mörkhinna med massa prickar, ser nästan ut som det skulle sitta nån skyddsfilm för. Är detta normalt ? Kan se lite av den tendensen i min 50D men inte alls så här. Ser ju knappt ett skit.

/Fredric

Har du fulladdat batteri?

Ja, det skiljer sig där. I 7D har du en genomskinlig LCD i stället för fokusskivor (som finns t.ex. i din 50D). När du sätter i ett laddat batteri klarnar sökarbilden då LCD:n får ström.

Ja, det skiljer sig där. I 7D har du en genomskinlig LCD i stället för fokusskivor (som finns t.ex. i din 50D). När du sätter i ett laddat batteri klarnar sökarbilden då LCD:n får ström.

Okej, då ska jag inte stressa upp mig ännu, får helt enkelt vänta tills batteriet är laddat och prova sen, tack för snabbt svar!!! (känner mig lite lugnare nu)

/Fredric

Läs bruksanvisningen medans batteriet laddas, så lär du dig om sådana här saker, något som spar på blodtrycket!

ANNONS