Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan ni något om F100 eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mil Congojas

Aktiv medlem
Jag har tittat på erbjudandet på en F100 här på fotosidan, den har gått 30 rullar, han är den andra ägaren, ser ut att vara i fint skick(enligt bilderna) kostar 9000 kr inklusive vertikalgreppet. Säljaren säger att man kan kanske pruta lite ifall jag bestämmer mig snabbt.
Är det ett vettigt eller till och med ett bra pris? Vad brukar dem ligga på?

Har tittat på ett objektiv också, Nikon AF Zoom 24-85mm f/3.5-4.5G AF-S i USA för ca 2300 kr.
Allt detta behöver jag hjälp med...
Kom igen bevisa varför man ska ha Nikon istället för Minolta!
Eller Canon <-- the magic word to piss off Nikon owners!:p

Christofer

9000 är nog ett standardpris för F100 i gott skick, borde kunna pruta lite på det, har aldrig sett den annonseras ut billigare än 9k dock... Snabb och trevlig kamera dessutom!

Jag har försökt att sälja min F100 med vertikalgrepp under ett par månader och ingen är beredd att betala 9000 kan jag säga.. Så pruta på du.

NIKON

Christofer,

jag var själv Minolta-kille innan jag tröttnade och skaffade mig just en NIKON F-100, och jag tycker att den är helt överlägsen allt vad Minolta har gjort.

Kameran är klockren, men priset kan jag inte uttala mig om.

/Anders

Tack för svaren!
Mmm jag har spanat in Nikon och Minolta länge nu, men bestämde i förra veckan att jag skulle vänta på Dynax 7 Digital.
Men så började jag titta lite smått på beg. F100 och F5 så hittade jag den och den såg bra ut och alla har bara goda grejer att säga om den så varför inte passa på? Det är ju en stor men långvarig investering!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar