Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan man ladda ner bilderna från nikon D70s, direkt in i datorn utan specialprogram.

Produkter
(logga in för att koppla)

Kung vise

Medlem
Hej...
Nu är jag här i Nikon forumet och skriver på grund av att det blev ett inköp av en styck Nikon D70s med 18-70. i dag :))
Håller på att ladda batteriet nu, Men jag kom på en fråga jag glömde att ställa när jag köpte kameran.

Jo! Kan man ladda ner bilderna från nikon D70s direkt in i datorn utan det specialprogrammet som följer med.
Kör med Windows xp sp2.
För det vore ju gött om man tex. är hos någon bekant som har xp på sin dator, och kunna ladda över lite bilder utan att behöva installera ett jobbigt program.

MvH Patrik

Det ska gå alldeles utmärkt, finns två olika lägen för USB, det ena funkar bättre än det andra har jag för mig, kommer ej ihåg vilket dock :) Finns M och P att välja på, tar nog 20s att testa båda ;)

Ett annat tips är att köpa en billig kortläsare som tar CF-kort. Om det är äkta USB2.0 kommer det gå bra mycket snabbare och inte slita på batteriet i kameran.

Tänk på att fota i jpeg om det handlar om att vara så kompatibel som möjligt. Annars blir det till att man har någon form av raw-konverterare installerat eller med sig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar