Annons

Kan man lägga in en separat bild ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Såsa

Aktiv medlem
Kan man lägga in en separat bild på fotosidan eller måste man ha ett album först.Tänkte försöka prova att lägga in en bild
Tycker även att det är lite problem att förminska en PSD bild så det blir rätt, att man inte förstör den för mycket.

Det måste finnas ett album. Men du behöver inte ha ett speciellt tema för albumet, "Sven-Åkes bilder" funkar ju bra.

Vad har du för problem med förminskningen?

Alla bilder måste ligga i ett album för att kunna visas, men ett album är ju lätt att skapa.

Använd "Save for Web" i PhotoShop, där finns bra funktioner för att få ner storleken och samtidigt kunna kontrollera slutresultatet. Gör inte bilderna större än 600x600, eller 1024x1024 om de gör sig bäst när det betraktas så stora.

Bra jag skall prova det

Jag skall testa nu. Jag har gått in på dokumentst.Vilken upplösning bör man ställa in på.
ex.100 När jag har förminskat i PS så ser jag inte va stort det skall bli när jag gör om det till JPEG.

Strunta i upplösningen, den har ingen betydelse för bildskärmsvisning. Det viktiga är pixeldimensionerna. En bra utgångspunkt är max 600 pixlar i längsta dimensionen. Då får du bäst kvalitet i utgångsläget på fotosidan eftersom bilden visas i originalversion direkt utan att man behöver klicka på förstora för att se din version.

Jag provade att lägga in en bild i albumet så kom det upp en skylt om att jag redan hade lagt in en bild dom senaste 7 dagarna.Men jag kan inte se att det har kommit in någon bild ??

Va bra svar jag fick ! Jag har nu fixat in 1:a bilden. Det där med att spara för Webben var en bra grej och att jag inte behövde bry mig om upplösningen.Fint :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar