Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan man kombinera Elinchrom BX400 med Canon 550EX?

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanF

Aktiv medlem
Tjenare,

jag överväger att spendera mina slitsamt förvärvade övertidspengar på ett studioblixtpaket, Elinchroms BX400-kit med två aggregat och lite tillbehör. Jag har en Canon 10D som jag vill använda med dessa.

Jag skulle vilja styra dessa trådlöst och jag undrar om det är möjligt att lösa ut blixtarna genom att fyra av min Canon 550EX, ställd i manuellt läge, istället för att spendera 1000 spänn på en Prolinca IR-transmitter. Någon som har testat detta?

Det skulle vara helt perfekt om det gick eftersom jag har en ST-E2 transmitter till min 550EX och då skulle jag kunna få användning av denna inte bara som trigger utan även som blixt.

God Jul på er alla och tack på förhand!

Hoppsan hehe, missade visst att folk redan testat detta i en annan tråd och att det verkar funka. Frågan är bara om 550'n ens har en chans att mäta sig i styrka mot ett par 400BX?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar