Annons

Kan man göra hyperlänkar i texten under kritikbilderna?

Produkter
(logga in för att koppla)

cowboy

Aktiv medlem
Jag vill göra hyperlänkar i texterna under två publicerade snarlika kritikbilder (denna och denna) - går det?

Jag vill fråga "är denna bildvariant eller denna bildvariant bäst?" och eftersom det inte går att publicera småbilder nere i diskussionen kunde det vara trevligt med en behändig hyperlänk direkt till den alternativa bilden.

Har experimenterat en stund i Dreamweaver MX och klippt och klistrat men inte fått det att funka.

På min profilsida lyckades jag för några månader sen klistra in en fungerande Dreamweaverhyperlänk.

Jag provade med html i kommentaren men det funkade inte. Gjorde precis som jag gjort i min profil. Vet inte om det går i bildbeskrivningen eller rubriken. Prova att kopiera min text och klistra in den så får du se.

Att skriva html är en funktion som enbart guldmedlemmar har förmånen att kunna göra. Även om det skulle fungera i bildbeskrivning/rubrik så kan inte övriga medlemmar göra detta vid sina bilder.

Graal skrev:
Jag provade med html i kommentaren men det funkade inte. Gjorde precis som jag gjort i min profil. Vet inte om det går i bildbeskrivningen eller rubriken. Prova att kopiera min text och klistra in den så får du se.
Ja, nu funkar din text (jag gjorde exakt samma operation för någon timme sen, tror jag, då utan att få det att fungera), konstigt, först såg jag först bara din kod på sidan och när jag laddat om sidan några ggr hade koden förvandlats till en korrekt hyperlänk.

Tack för hjälpen.

Jag är guldmedlem så html'en bör funka för mig.

Vad fint att det funkade! Trodde inte att det gjorde det, har provat förut i någon kommentar tror jag men då funkar det alltså i bildtexter, kul.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar