Annons

Kan jag få ett grått golv vitt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Har eventuellt fixat möjlighet att sätta upp mina studioblixtar för att fotografera en MC inomhus.

Kommer hänga upp vit papp-bakgrund (2 st i bredd, får klona skarven i PS sen), dock är jag inte säker på om jag har tillräckligt för det skall räcka till golvet (eller om papperet tål behandlingen av att rulla in hojen på det).

Golvet i fråga är blankt ganska ljust grått.

Funkar det att överexponera det för att få det vitt, eller kommer allt bli väldigt överexponerat då?

/Jocce

Om du överexponerar så blir ju hela bilden ljusare, inklusive hojen. Och det vill du väl inte antar jag?

Du behöver ju på något sätt få mer ljus på golvet jämfört med motivet, och hur du fixar det kan ju vara knepigt. Riktat och avskärmat ljus/blixtar, men tveksamt om det blir bra?

Du kanske kan göra två exponeringar där du överexponerar den ena så att golvet blir ljust och sedan gör en andra exopnering där du exponerar motorcykeln rätt och sedan lägger ihop exponeringarna i t.ex. Photoshop.?

enghell skrev:
Du kanske kan göra två exponeringar där du överexponerar den ena så att golvet blir ljust och sedan gör en andra exopnering där du exponerar motorcykeln rätt och sedan lägger ihop exponeringarna i t.ex. Photoshop.?

Ah, ja, iochmed att man kan köra med stativ etc så kan det funka!

Får se när jag får tid och så till att göra mitt expriment...

/Jocce

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar