Advertisement

Annons

Kan inte ställa in kontrast på skärmen

Produkter
(logga in för att koppla)

nikmoz

Aktiv medlem
Hej

Försöker kalibrera skärmen lite, dock går det inte så bra eftersom det inte går ändra kontrast på den. Valet finns där, men det är gråat, det går alltså inte välja. För övrigt är det likadant med autoinställ, det är också gråat...

Skärmen är en HP 2335.

Någon som har nån ide??
 
Är det en platt TFT skärm inkopplad via DVI interfacet(digitalt) till datorn så brukar man inte kunna justera kontrast eller färgmättnad - detta är normalt.

Mvh Lazze
 
tack för ditt svar Lars...

Fråga: För att kalibrera skärmen, skall man byta till analog för att kunna ställa in max kontrast, eller spelar det ingen roll? Kan man kalibrera i DVI-läge utan att kontrasten är max (om de nu inte är det, vad vet jag :))
 
Ziden skrev:
Är det en platt TFT skärm inkopplad via DVI interfacet(digitalt) till datorn så brukar man inte kunna justera kontrast eller färgmättnad - detta är normalt.

Mvh Lazze

Vaffan, där ser man...
Jag har samma problem med min Samsung 21,3".
Misstänkte att det var DVI:n.
Ska man gå över på VGA:n, kalibrera och gå tillbaka, eller ska man ligga kvar på VGA:n efter kalibrering?

//Lasse
 
Går det inte att kalibrera kontrasten via grafikkortet då ? Det går det på mitt Nvidia 6800GT i allafall, även alla andra parameterar.
 
Zoso skrev:
Går det inte att kalibrera kontrasten via grafikkortet då ? Det går det på mitt Nvidia 6800GT i allafall, även alla andra parameterar.

Tack!

Det gick via inställningar för bildskärmen (avancerat/färg)
 
Precis som Kent skrev så brukar man kunna göra det i drivrutinen. Rekommenderar inte att gå till analogt, då tappar man 30% kvalité på sin fina platta skärm!

Lycka till!

mvh Lazze
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.