Annons

Kan inte ladda upp bilder på hemsidor

Produkter
(logga in för att koppla)

Erikhaglund

Aktiv medlem
Trodde först att det var Fotosidan det var fel på men upptäckte nu att jag inte kan lägga upp bilder på Facebook heller. Processen når så att säga inte hela vägen. Använder Firefox. Vad kan problemet vara?

Edit: Funkar inte med Explorer heller. Använder Windows 7.

Trodde först att det var Fotosidan det var fel på men upptäckte nu att jag inte kan lägga upp bilder på Facebook heller. Processen når så att säga inte hela vägen. Använder Firefox. Vad kan problemet vara?

Edit: Funkar inte med Explorer heller. Använder Windows 7.

Vad har du för format på bilderna? Är det RAW-filer?

/Karl

Har du provat med en riktig FTP-client? Om du inte har kan du testa med tex CoreFTP, som är gratis (var det i alla fall när jag sist laddade ner den, för något år sedan).

Har du testat från en annan dator?

Har funderat på det. Uppdaterade Ad-aware nyligen och en windows update. Inget annat som jag kan komma på.

Har funderat på det. Uppdaterade Ad-aware nyligen och en windows update. Inget annat som jag kan komma på.

Gör en systemåterställning till innan uppdateringen. Funkar det fortfarande inte så kan du ångra återställingen. Men då vet du i alla fall om det är det som ställt till det eller inte.

Gör en systemåterställning till innan uppdateringen. Funkar det fortfarande inte så kan du ångra återställingen. Men då vet du i alla fall om det är det som ställt till det eller inte.

Har det hittills framgått att det fungerade korrekt innan 'uppgradering' av win7? Om inte är det väl lite förhastat att 'återställa' systemet?

Svårt att säga om det har med updaten att göra, laddar inte upp bilder så ofta.

Men du har gjort det från den datorn?

Jag tycker att det låter som en inställning av en brandvägg, eller liknande. Har du någon annan dator i samma nät (dvs lägenhet eller hus) du kan prova ifrån? Om den datorn har samma problem, har du felet i routern.

Berätta mer om hur det ser ut hemma hos dig!

Per.

Det kanske kommer en ny update snart? Windows har ju släppt halvbra uppdateringar förr, och sen rättat till dom...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto