Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan inte ladda ner bilder från minnekortet!

Produkter
(logga in för att koppla)

lenalandis

Aktiv medlem
Min kompis har varit på semester och tagit bilder med sin kompaktkamera. När hon skulle föra över bilderna till datorn så står det att hon måste formatera om kortet. Hon kan inte se några bilder i kameran heller. Är kortet trasigt för formaterar man kortet så försvinner väl allt på det? Något man kan göra för att få frambildera?
Tack
Lena

jag är inge bra på kompakt kameror, men jag kan tänka mig att det finns Demo-mode på dom med. DVS det man har i butiken, som bara buffrar 1 bild, för att kunden ska kunna se hur bilden blir.

har en känsla av att det är det fenomenet som hon glömt att slå av!

testa att ladda ner någon mjukvara som kan återskapa förlorade bilder.
Självfallet trollar den inte fram bilder bara hux flux, men om dom kanske finns där(vilket jag tvivlar på då den vill att man ska formatera), så finns ju en gnutta chans iaf...

lycka till!

Är kortet trasigt för formaterar man kortet så försvinner väl allt på det?

Helt rätt, så låt bli att formattera tills vidare.
Jag skulle provat att sätta kortet i en kortläsare på någon dator och köra PhotoRec från <http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.11.3.win.zip> (om det är en windows dator). Om inte det programmet hittar bilderna så finns det förmodligen inga bilder på kortet.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto