Annapahl
Aktiv medlem
Jag och min man köpte för ett tag sedan en ny dator. Vi har tidigare haft två externa hårddiksar och har kvar dessa. Innnan vi bytte fanns det inga problem, förutom en seg dator, men nu när jag sitter med mina bilder så kan jag inte spara dem, flytta dem eller liknande. Ska jag ändra på mina mappar är de plötsligt låsta och jag har då ingen behörighet att ändra. Problemet är att det kan inte heller min man göra när han är inloggad. Hur kan vi lösa detta?
Vi har windows 7.
När jag använder PS och vill spara en bild efter en förändring så säger den att jag inte kan spara den för "because the file is locked . Use the properties command in the windows to unlock the file." Snälla hjälp mig att lösa detta problem.
Ni märker att jag inte kan speciellt mycket, men jag håller på att bli galen av detta.
Vi har windows 7.
När jag använder PS och vill spara en bild efter en förändring så säger den att jag inte kan spara den för "because the file is locked . Use the properties command in the windows to unlock the file." Snälla hjälp mig att lösa detta problem.
Ni märker att jag inte kan speciellt mycket, men jag håller på att bli galen av detta.