Annons

Kan inte lägga till nyckelord i flera bilder samtidigt

Produkter
(logga in för att koppla)

siwjon

Aktiv medlem
Helt plötsligt kan jag inte lägga till nyckelord i flera bilder samtidigt.

"Markera alla" funkar men det blir endast en bild som markeras med nyckelord.

Kan jag ha kommit åt någon inställning? I så fall, vilken?

Tänkte du kunde förmedla vilket program du använder för detta - lightroom eller nåt sånt/annat som avses?

Det är skilnad på hur du markerar bilderna. Om du markerar alla bilder i filmstrippen i underkant, kommer endast den "huvudvalda" bilden få nyckelorden. Om du istället är i Librarymodulen och markerar alla bilder, kommer alla valda bilder få nyckelorden du väljer/skriver in.

Det var det jag skrev, eller snarare tänkte skriva... :)
Tack för förtydligandet, Anders!

:)

Jag vet inte hur många gånger jag missat detta . Jag markerar massa bilder och försöker lägga till nyckelord, tror jag lyckats men så inser jag att jag är i fel visningsläge.

Det är skilnad på hur du markerar bilderna. Om du markerar alla bilder i filmstrippen i underkant, kommer endast den "huvudvalda" bilden få nyckelorden. Om du istället är i Librarymodulen och markerar alla bilder, kommer alla valda bilder få nyckelorden du väljer/skriver in.

Det var alltså inte svårare än så! Men de måste väl vara förändrat från tidigare versoner av LR. Tidigare markerade jag alla bilderna i filmstrippen i underkant och det funkade. Tack för hjälpen!

:)

Jag vet inte hur många gånger jag missat detta . Jag markerar massa bilder och försöker lägga till nyckelord, tror jag lyckats men så inser jag att jag är i fel visningsläge.

Det var alltså inte svårare än så! Men de måste väl vara förändrat från tidigare versoner av LR. Tidigare markerade jag alla bilderna i filmstrippen i underkant och det funkade. Tack för hjälpen!

Jag tror att det alltid varit så, det fungerar att markera i filmstrippen om visningsläget är grid view.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto