Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kan inte lägga till nyckelord i flera bilder samtidigt
- Trådstartare siwjon
- Start datum
siwjon
Aktiv medlem
Är sammanhanget självklart?
Inte säker på hur du menar men jag kan inte märka bilderna jag tog igår med samma nyckelord.
siwjon
Aktiv medlem
Tänkte du kunde förmedla vilket program du använder för detta - lightroom eller nåt sånt/annat som avses?
Det är Lightroom 4.2.
AFJ
Aktiv medlem
Om du istället är i Librarymodulen och markerar alla bilder, kommer alla valda bilder få nyckelorden du väljer/skriver in.
Förtydligande, man måste vara i Library i "Grid View" för att det skall funka.
ArneB
Aktiv medlem
Förtydligande, man måste vara i Library i "Grid View" för att det skall funka.
Det var det jag skrev, eller snarare tänkte skriva...
Tack för förtydligandet, Anders!
AFJ
Aktiv medlem
Det var det jag skrev, eller snarare tänkte skriva...
Tack för förtydligandet, Anders!
Jag vet inte hur många gånger jag missat detta . Jag markerar massa bilder och försöker lägga till nyckelord, tror jag lyckats men så inser jag att jag är i fel visningsläge.
siwjon
Aktiv medlem
Det är skilnad på hur du markerar bilderna. Om du markerar alla bilder i filmstrippen i underkant, kommer endast den "huvudvalda" bilden få nyckelorden. Om du istället är i Librarymodulen och markerar alla bilder, kommer alla valda bilder få nyckelorden du väljer/skriver in.
Det var alltså inte svårare än så! Men de måste väl vara förändrat från tidigare versoner av LR. Tidigare markerade jag alla bilderna i filmstrippen i underkant och det funkade. Tack för hjälpen!
siwjon
Aktiv medlem
![]()
Jag vet inte hur många gånger jag missat detta . Jag markerar massa bilder och försöker lägga till nyckelord, tror jag lyckats men så inser jag att jag är i fel visningsläge.
Det var alltså inte svårare än så! Men de måste väl vara förändrat från tidigare versoner av LR. Tidigare markerade jag alla bilderna i filmstrippen i underkant och det funkade. Tack för hjälpen!
AFJ
Aktiv medlem
Jag tror att det alltid varit så, det fungerar att markera i filmstrippen om visningsläget är grid view.