Digitalbrus
Aktiv medlem
Hejsan.
Jag har en Windows 7 64-bit installationsskiva som jag vill ha på ett USB minne.
Sökte på nätet efter att skapa ett bootbart USB minne då det mediet känns lite tryggare.
Hittade ett program som heter wintoflash och körde på och allt verkade fungera.
Formaterade disken och valde att boota från USB HDD och installationen kom igång.
Men när man ska välja disk kommer följande meddelande upp:
"Installationsprogrammet kunde inte skapa en ny systempartion eller hitta en befintligt systempartion."
Har formaterat om disken flertalet gånger och försökt men samma meddelande poppar upp.
MEN! Om jag bootar från skivan med Windows 7 64 bit fungerar det bra.
Har provat flertalet gånger att skapa ett bootbart USB med Windows 7 men samma sak händer varje gång.
Något tips kanske på varför det blir så? ;-)
MVH Mikael "Julle" Julin.
Jag har en Windows 7 64-bit installationsskiva som jag vill ha på ett USB minne.
Sökte på nätet efter att skapa ett bootbart USB minne då det mediet känns lite tryggare.
Hittade ett program som heter wintoflash och körde på och allt verkade fungera.
Formaterade disken och valde att boota från USB HDD och installationen kom igång.
Men när man ska välja disk kommer följande meddelande upp:
"Installationsprogrammet kunde inte skapa en ny systempartion eller hitta en befintligt systempartion."
Har formaterat om disken flertalet gånger och försökt men samma meddelande poppar upp.
MEN! Om jag bootar från skivan med Windows 7 64 bit fungerar det bra.
Har provat flertalet gånger att skapa ett bootbart USB med Windows 7 men samma sak händer varje gång.
Något tips kanske på varför det blir så? ;-)
MVH Mikael "Julle" Julin.