Annons

Kan inte byta AF-punkt [D90]

Produkter
(logga in för att koppla)

pawwen

Medlem
Efter att ha ägt min d90 i ungefär en månad och fotat en hel del kort går det inte längre att byta AF-punkten när jag välje; "specifik punkt" eller "Dynamiskt område". Det blir alltid mittenpunkten. Att trycka på "OK" brukar resetta af-punkterna till i mitten och den ska lysas upp. Nu händer ingenting?! Någon som har något förslag???

Jag har testat Nollställa anpassade inställningar, men utan resultat.

Vad göra??

//Erik

Efter att ha ägt min d90 i ungefär en månad och fotat en hel del kort går det inte längre att byta AF-punkten när jag välje; "specifik punkt" eller "Dynamiskt område". Det blir alltid mittenpunkten. Att trycka på "OK" brukar resetta af-punkterna till i mitten och den ska lysas upp. Nu händer ingenting?! Någon som har något förslag???

Jag har testat Nollställa anpassade inställningar, men utan resultat.

Vad göra??

//Erik

Har du inte ett vred runt knappen du byter fokuspunkt med? Om du råkar vrida det till L så låser du ju fokuspunkten.

Edit: Kollade just på tjejens d90 och du har en knapp under den knappen du byter punkt med.

Mvh Emil

Vet inte hur D90 ser ut men på mina Nikonkameror finns på baksidan en låsspak med vilken du kan låsa joysticken/multiväljaren, om spaken är på lock så kan du inte byta fokuspunkt.

[LÖST] Kan inte byta AF-punkt [D90]

Men åhh... Pinsamt! Hade fått för mig att den spaken endast var i användning i LiveView-läget.

Tack så mycket för hjälpen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar