Annons

kameror i Sydafrika?

Produkter
(logga in för att koppla)

Wavesurfer77

Ny medlem
Hej!

Jas skall till sydafrika å vara där i 3 månader för att vindsurfa. Hur fungerar det med elektronik priser där nere? Har ni någon erfarenhet av SA?

inge skrev:
Lika dyrt som i Sverige, var så iallafall i Februari.

Stämmer bra med min erfarenhet.
I sydafrika är allt producerat inom landet relativt billigt. Mat, kläder är billigt om det är icke-importerat. Elektronik av okänt/mindre känt märke kan vara billigt, men är man ute efter märkesvaror av nån sort, kläder, kameror, gluggar eller annan så kan man likaväl handla i Sverige.

/maria

ps. du kommer behöva en adapter för att omvandla dina svenska kontakter till den sydafrikanska trepluggs varianten - kom att tänka på appropå elektronik :) ds.

Och att de envisas med den pluggen trots att de sjäva säljer mängder med apparater med våran standard. :)
Ska själv bo där hela nästa år, fast i Centurion, alltså en bra bit från surfmöjligheter....såvida man inte vill surfa i en damm.
Det blir mer fota för min del.
Kameraprylar är svårt att hitta där till bättre priser äm hemma, oftast ca 10-15% dyrare i stället.

Powershooter skrev:

Ska själv bo där hela nästa år, fast i Centurion, alltså en bra bit från surfmöjligheter....såvida man inte vill surfa i en damm.
Det blir mer fota för min del.

Oh :) men Centurion ligger ju bra till för massor med annat än sufning. Massor med vacker natur inom nån timmes körning plus att du får se när jackarandan blommar i Pretoria :)
hmm - nu fick jag lite hemlängtan (har mina föräldrar i Johannesburg).
Hoppas du får ett trevligt år :)
/Maria

Jo, jag har väl varit där nu ca 15 ggr på ett och ett halvt år och jag kan hålla med om att området är vackert. :)

Tackar för svar.

Synd att det var så dyrt. jag har en D30 som jag är ganska trött på. Tycker den ger dåliga bilder, sällan skarpt nog. å så är det tung å stor. Det får nog bli en d350 innan jag åker i stället.

något ställe ni rekomenderar att man köper en sådan?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar