ANNONS
Annons

Kameraval

Produkter
(logga in för att koppla)

gwbiker

Aktiv medlem
Jag plåtar en del bröllop...med en D90. Tanken har länge funnits att man borde ha en reserv OM det värsta skulle inträffa. D7000 lär vara en fantastisk kamera. D5100 har samma sensor men inte lika snabb...inte lika avancerat AF och ljusmätning. Min budget räcker till D7000 med kitobjektiv ELLER D5100 med ett ljusstarkt zoom typ Sigma 18-50 2,8.
Ngn som kan ge ett råd????? D7000 kanske har mkt finesser som jag aldrig kommer använda på ett bröllop.

Det bästa att ha som reservkamera är en likadan som den man redan har, för då hittar man direkt alla inställningar och reglage utan problem när man byter.

men man kan ju vilja ha ngt bättre...
Ja, jag tror inte Kim menar att du ska köpa en D90 till. Men D7000 är mycket mer lik D90, med ungefär samma uppsättning knappar och reglage. På D5100 måste du in i menyerna mycket oftare.

Dessutom tror jag att D7000 har mycket bättre sökare och bättre AF.

Tipset blir väl då att köpa en D7000 till att börja med och sen en till när ekonomin tillåter.

Ja, jag tror inte Kim menar att du ska köpa en D90 till. Men D7000 är mycket mer lik D90, med ungefär samma uppsättning knappar och reglage. På D5100 måste du in i menyerna mycket oftare.

Dessutom tror jag att D7000 har mycket bättre sökare och bättre AF.

Ahaa...då förstår jag...mer lik d90 ja de e ju en klar fördel...tack för tipset

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar