Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kameraväskor!

Produkter
(logga in för att koppla)
ska du ha en väska av samma märke som kameran hade du tänkt? Annars finns det en massa andra bra märken på väskor.

-Mikael

Dagens forumtips:

Om du vill ha hjälp så behöver du nog engagera dig lite mer än så här.

Tala om vilken kamera du har, system eller kompakt?

Har du eventuellt mer grejer som du vill få i väskan, t.ex objektiv,blixt, o.s.v?

Budget, hur mycket får den kosta?

Börja med dom här frågorna så kanske det går bättre.

Säker på att inga andra märken går bra. Annars går du miste om många bra väskor vill jag lova!!

Jag har en Lowepro slingshot som jag är väldigt nöjd med. Den är svart med en liten logga, som man säkert kan sprätta loss om man vill.

Annars håller jag med andra inlägg - det finns många bra väskor av andra märken, och jag tror inte ens Canon gör så många väskor.

Jag har en DCC-70 till min Canon. Men till en 5D kanske den blir lite liten ...

Dom gör stora kameror, men inte så stora väskor att alla kameror får plats.

Är det inte att be om att få kameran stulen om det står Canon på väskan eller nackremmen?

stereototal skrev:
Jag vet inte riktigt varför,orginlamärken känns bättre.
sen är kameraväskor så fula,så det kan vara bra att det står Canon

Mjo, kanhända. Men väskan kommer förmodligen inte från Canon. Det är oftast tredjepartsväskor som snyltar på canons varumärke.

Tror tyvärr att du fått saker lite om bakfoten. Canon(eller de andra stora kamera tillverkarna) gör i princip inga kameraväskor. Canon gör ett fåtal små väskor till sin DSLRs som man säljer och brukar oftast precis passa endast kit-gluggen och kameran.

De övriga kanon väskor du från Canon är reklamväskor eller giveaways, själv har jag fått en sån en gång och den var ganska dålig och kvaliten verkade ganska halvkass.

När det gäller kvalitén på kameraväskor tycker jag generellt set att den är bra så länge man köper kända märken com LowePro, Domke,Billingham, Crumpler Dakine och dylikt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar