Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kameraväskor på flyget
- Trådstartare Linmajon
- Start datum
gbjerne
Aktiv medlem
Har flugit en hel del både inrikes och utrikes med SAS och aldrig haft några problem.
Brukar ha en stor foto ryggsäck modell Lowe pro natur treker samt en relativt stor bag Lowe pro Nova.
Vid något enstaka tillfälle har dom undrat men när jag visat kamera utrustningen så är det OK.
Stativet kan dock vara lite kinkit så det brukar hamna i stora bagaget.
Brukar ha en stor foto ryggsäck modell Lowe pro natur treker samt en relativt stor bag Lowe pro Nova.
Vid något enstaka tillfälle har dom undrat men när jag visat kamera utrustningen så är det OK.
Stativet kan dock vara lite kinkit så det brukar hamna i stora bagaget.
acke
Avslutat medlemskap
Bryggarn
Aktiv medlem
Har flugit en del med kameraväskan som handbagage.
Reguljärt (SAS, KLM, Brittish Airways, Air Tanzania, Kenya Airways )har det aldrig varit några som helst bekymmer, varken med vikt eller storlek på väskan. Har en lowe-pro mini-trekker som jag brukar pressa ner i en 30-liters haglöfs-rygga för att ha en extra väska när man kommer fram. Detta väger sällan mindre än femton kilo.
I höstas skulle jag fluga charter däremot. Tvi tusan för charter, aldrig mer Brittania.
De hade åsikter om både vikt och storlek på väskan.
Väl ombord var jag tvungen att ha väskan på golvet under sätet framför, trots att det fanns plats på hyllan ovanför. Viktfördelning hette det visst.
Det var bara det att stolarna satt så tätt att det inte gick att få ner väskan mellan stolarna.
Dock har jag varje gång jag flugit varit tvungen att lämna min film för genomlysning, trots att jag sagt till och flera gånger haft högkänslig film (1000 ISO) med mig.
Detta har gjort mig sur. Inte för att jag märkt några effekter, men vad gör jag den dagen jag får filmerna stekta?
Reguljärt (SAS, KLM, Brittish Airways, Air Tanzania, Kenya Airways )har det aldrig varit några som helst bekymmer, varken med vikt eller storlek på väskan. Har en lowe-pro mini-trekker som jag brukar pressa ner i en 30-liters haglöfs-rygga för att ha en extra väska när man kommer fram. Detta väger sällan mindre än femton kilo.
I höstas skulle jag fluga charter däremot. Tvi tusan för charter, aldrig mer Brittania.
De hade åsikter om både vikt och storlek på väskan.
Väl ombord var jag tvungen att ha väskan på golvet under sätet framför, trots att det fanns plats på hyllan ovanför. Viktfördelning hette det visst.
Det var bara det att stolarna satt så tätt att det inte gick att få ner väskan mellan stolarna.
Dock har jag varje gång jag flugit varit tvungen att lämna min film för genomlysning, trots att jag sagt till och flera gånger haft högkänslig film (1000 ISO) med mig.
Detta har gjort mig sur. Inte för att jag märkt några effekter, men vad gör jag den dagen jag får filmerna stekta?