Annons

Kameraväska!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Niz

Medlem
Hej!
Har precis köpt mig en Canon EOS 50D med ett EF-S 15-85 objektiv.
Är riktigt nöjd med både och.
Jag har tänkt köpa mig två stycken väskor till att skydda kameran.
En mindre och en större.

Den mindre ska egentligen bara kunna rymma kameran med objektivet monterat på + laddare. Jag vill att det ska vara en bekväm axelväska med en del bra fack där man kan lägga minneskort och motljusskydd till objektivet osv.

Den större väskan är egentligen mer ett framtida projekt då jag inte har några andra objektiv i dagsläget. Men så småningom är en större väska aktuellt då jag har planerat att köpa ett telezoom och ett macro inom de närmsta månaderna.

Jag har tittat och klämt på väskorna på Japan Photo och Rajala. Men har inte hittat någon som övertygat helt.

När det gäller mindre väska så tyckte jag att "Tamrac Explorer 2" verkade okej. Men var inte helt övertygad.

När det gällde den större så tyckte jag att "Tamrac Pro 5" och "Lowepro Stealth Reporter D300" såg schyssta ut.

Men viktigast just nu är att köpa en "mindre" väska.

Vad har ni för tips?


Funderade ett tag på att köpa en ryggsäck istället för en större väska. Men vet inte......

Alla tips är välkomna.
 
Jag har en Stealth Reporter 200 "till vardags" ser inte mycket ut men rymmer det väsentligaste och är bra planerad (djup och med en hel del bra fack). Då jag vill ha mer utrustning och stativ har jag en Tamrac Expedition 5. Skönare att bära på ryggen i längden om man har lite mer utrustning med sig, dessutom plats för lite kläder och mat också.
 
Jag har en stealth reporter D400 AW som jag tycker funkar jättebra. Där får jag lätt plats med kamera med monterat objektiv + mina tre objektiv till, blixt och annat smått man vill ha med. Denna väska använder jag när jag vill ha med allt. Även som förvaring hemma. Jag gillar att den har allvädersskydd man kan dra över om det regnar mer. Det är även gott om småfack för pryttlar. Det ingår även en liten nesesär som är lätt att ha småsaker i som man kanske vill slänga med i en annan väska när man skall iväg.

Sen har jag även en mindre crumpler messenger boy-4000. Fördelen med den är att axelbandet är lätt justerbart så man kan dra den tight runt kroppen. Jag valde en så stor att jag får plats med kamera med monterat 17-70 och mitt 70-300 eller en blixt. Jag har extra batteri så laddare har jag aldrig med. Reser jag så ligger laddaren den i resväskan.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.