Annons

Kameraväska plats för Systemk + 2objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

mikkeh

Medlem
Hej.
Har en EOS 300D med standardobjektiv + ett 70-210 objektiv.
Letar som en tok efter en snygg, smidig och inte allt för dyr kameraväska till denna utrustning.
Någon som har tips? Gärna någon som är lätt att få tag på, kollade på Claes Olssons LOWEPRO väskor men hitta ingen som fick plats med båda objektiven

Skall snart flytta till Barcelona så jag uppskattar snabbt svar :)

Tack på förhand, alla tips är välkomna!

Vänlig hälsningar

Gå in på recensioner så finns det många tips.

Lowpro slingshot finns i olika storlekar och är inte så dyra.

alla Lowepro väskor i nova serien är fullträffar. jag har nova 3 och nova 5. För dina behov borde en nova 4 räcka till gott och väl!

Jag har en Tamrac 5606 system6 till min 350D. Tycker den är snygg enkel och smidig. Jag har i min kamera med b-grepp, 1st 17-70, 1st 70-300, 1st 50mm fast samt 430EX + alla tillbehör(laddare mm.)
Köpte min från http://www.madeco.se/

Kata...

Jag kör med en KATA R103 som ha plats för hus m batterigrepp, 3 objektiv samt blixt mm. Sedan får du även med dig en laptop.

Till det så har jag även valt en Slingshot mod: T212 som kan conectas med ryggan.

Med T212 har jag andvänt när jag åkerutomlands och kör scooter. eller går på en smidig promenad hemma.

Jag är skit nöjd... Kata gör grymma saker när det kommer till ergonomi...

Mvh
MaxG

Re: Kata...

Max Gennel skrev:
Jag kör med en KATA R103 som ha plats för hus m batterigrepp, 3 objektiv samt blixt mm. Sedan får du även med dig en laptop.

Till det så har jag även valt en Slingshot mod: T212 som kan conectas med ryggan.

Med T212 har jag andvänt när jag åkerutomlands och kör scooter. eller går på en smidig promenad hemma.

Jag är skit nöjd... Kata gör grymma saker när det kommer till ergonomi...

Mvh
MaxG

Ser bra ut. Finns det något utrymme överst i ryggan, som man kan få in lite kläder o.d. ?

Delsey Gopix 80 är en trevlig liten ryggsäck som du själv inreder efter dina behov med skumväggar klädda i tyg. Jag har lyckats pressa ner (även om det är VÄLDIGT trångt i den) en D80 med 18-70 zoomen, ett fast 50mm ett 80-400 VR och en SB-600 blixt. Tidigare hade jag en axelväska, men jag kan säga att det är guld värt med ryggsäck, eftersom det blir tungt att gå och bära på grejerna för länge.

/Fredrik

-big kahuna- skrev:
Delsey Gopix 80 är en trevlig liten ryggsäck som du själv inreder efter dina behov med skumväggar klädda i tyg. Jag har lyckats pressa ner (även om det är VÄLDIGT trångt i den) en D80 med 18-70 zoomen, ett fast 50mm ett 80-400 VR och en SB-600 blixt. Tidigare hade jag en axelväska, men jag kan säga att det är guld värt med ryggsäck, eftersom det blir tungt att gå och bära på grejerna för länge.

/Fredrik

Tack för tipset, men den verkar alldeles för trång.

Är det en ryggsäck du vill köpa, vill jag varmt rekommendera Tamtrac's Adventure 9.

Har Kamoflagemodellen själv och tycker inte den är för skrymmande. Den skriker inte kameraväska heller, vilket jag var ute efter när jag hittade den.
Har en Lowe Pro säck också, men den är för skrymmande och har inte förvaringsutrymmet för vindjacka och proviant.

Adventure 9 säcken har också en datorfick i ett dolt ryggfack och perfekta nätfickor i sidorna. Använder dem till läskflaskan och ev. paraply om det skurar.

http://www.fotosidan.se/shop/viewproduct.htm?ID=13050

Kika gärna på Tamrac . com, där kan du växla kulör på väskorna. Den finns i Grå, Röd & Camo.

-CL- skrev:
Är det en ryggsäck du vill köpa, vill jag varmt rekommendera Tamtrac's Adventure 9.

Har Kamoflagemodellen själv och tycker inte den är för skrymmande. Den skriker inte kameraväska heller, vilket jag var ute efter när jag hittade den.
Har en Lowe Pro säck också, men den är för skrymmande och har inte förvaringsutrymmet för vindjacka och proviant.

Adventure 9 säcken har också en datorfick i ett dolt ryggfack och perfekta nätfickor i sidorna. Använder dem till läskflaskan och ev. paraply om det skurar.

http://www.fotosidan.se/shop/viewproduct.htm?ID=13050

Kika gärna på Tamrac . com, där kan du växla kulör på väskorna. Den finns i Grå, Röd & Camo.

Det var lustigt att du tog upp den :) Jag köpte exakt den för ett par månader sedan tillsammans med ett par objektiv från USA
Jag håller med dig till fullo, tycker den är kanonbra. Men dessvärre är den för liten just för min förestående resa. Men jag använder med nöje här hemma. I värsta fall kommer jag anbända denna,men då får jag ransonera ordentligt på grejorna som ska med.

Tja du

Inte lätt har själv en väska i den storleksklassen som jag tyvärr har växt ur men som jag definitivt kan rekommendera, nämligen Crumpler Bunnyman
Både snygg(ser inte ut som en kameraväska), stöttålig och hyfsat skön att bära (för att vara axelremsväska)

MIna varmaste rekommendationer

MVH

Ola G

För att återgå till Mikke - är du kvar i Sverige? - så skulle jag som Hasse i början slå ett slag för LowePro Slingshot. När jag ska på fotografering med någorlunda klara förutsättningar tar jag min Slingshot 100, alltså den minsta, får ner hus (D300) med normalzoom och extraglugg i stora facket och blixten i lilla facket. Eller t o m min 70-300 i det lilla facket. Är så himla nöjd med hur liten, skön att bära och lättillgänglig den är.

Kan sälla mig till hyllningarna av LowePro Slingshot. Smart konstruerade väskor, kompakta och lättburna, rymmer mer än man kan tro. Jag har en Slingshot 200 själv, jättenöjd. Får i D-SLR hus med monterat objektiv plus 3 extra objektiv och extern blixt plus laddare och sladdar. 300:an får jag dock släpa med på sidan i sin egen väska :)

mvh / Matti

Jag har en Tamrac Adventure Messenger 4 som jag har min D50 med 18-200VR objektivet, min SB600 blixt samt ett 28 objektiv, och jag får fan plats med ännu ett 18-200 objektiv om jag så skulle vilja.

Vidare har jag filter, batterier, batteriladdaren, minneskort och andra saker i väskan.

Den är inte stor, ser inte ut som en kameraväska utan mer som en Messenger axelväska, därav namnet, men hade no3 först och den ser definitivt ut som en kameraväska inte denna då den e mer avlång.

Kraftigt, brett axelband med förstärkta sömmar gör att man inte behöver oroa sig för at den ska pajja och att den e skön att bära.

Vattentät, vadderad innuti och har flyttbara sektioner med kraftig kardborre gör att du kan flytta runt och bygga väskan efter hur du vill ha den.

Jag e definitivt nöjd med den här väskan och den e snygg också...Camo/svarta... Tycker jag :)
Nu vet jag inte vad den kostar i Sverige och var man köper den men jag betala 1400czk för den här nere i Prag.

http://www.tamrac.com/5534.htm

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar