Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska Inkognito / street

Produkter
(logga in för att koppla)

klangan

Ny medlem
Tjena!
Jag är på jakt efter en väska i 5-10L storlek.
Den skall användas till vardags för att få med kameran runt på stan eller bara till och från.
Skall kunna bäras diagonalt och över axeln.
Den kommer även att packas i vandringsryggsäck för att agera väderskydd samt organisering.

jag har snöat in på dessa modeller, och undrar således om någon har/haft någon av dessa, kan ge ris eller ros, eller kan ge likvärdig modell som förslag? varför jag inte köper en Peakdesign direkt är för att jag vill att den skall vara lite mer stealt, de flesta vet vad som troligtvis gömmer sig i en PeakDesign eller en Pelicase, och troligtvis är det dyrt...

Nikon Z6ii + 24-70f4S eller 50f1.8S

HEX Ranger Black DSLR Sling V2

Timbuk2 Camera Sling bag

PeakDesign Everyday Sling v2 (6L)

EVOC Hip Pack Capture 7L Camera Pack

Tenba Paclite Travel bag 7 (+bag insert BYOB7)

Manfrotto - Pro Light camera sling bag FastTrack-8 for CSC
 
Jag tycker det fortfarande lyser lite "kameraväska" över alla dina modellförslag, de känns troligtvis igen av dem som är insatta.
Ska du ha något mera "diskret" kanske du ska leta efter en väska med någon känt sportlogga på, typ Nike eller Adidas, eller nåt riktigt billigt alternativ med billigt utseende och sedan inreda den själv med lämpligt material.
 
Kolla på Thinktanks Retrospective-serie. Flera olika storlekar, jag har själv en av dem.
 
Jag kör antingen med hela kitet, stativ två kamerahus och några objektiv på en tvåhjulig rullkärra. Extremt synligt men smälter ändå in i gatubilden eftersom det är så många som drar på väskor och liknande. Ibland med kameran och ett par objektiv i en fådd väska med ett numera nedlagt vindkraftsföretags logga på. Ganska diskret. För det mesta med kameran med monterat objektiv i en tygpåse i en sliten bomullskasse som det står "Änglamark" på. Nästan osynligt.
 
Jag tycker det fortfarande lyser lite "kameraväska" över alla dina modellförslag, de känns troligtvis igen av dem som är insatta.
Ska du ha något mera "diskret" kanske du ska leta efter en väska med någon känt sportlogga på, typ Nike eller Adidas, eller nåt riktigt billigt alternativ med billigt utseende och sedan inreda den själv med lämpligt material.

Har du tips på inredning / camera insert med te.x öppen top?
har flertalet väskor likt denna, men vill ha lite mer skydd än 1 lager nylontyg
detta är något jag fnulat på ett tag, men lite mer protection känner jag att jag behöver, inte för att jag skälv är speciellt klumpig, men är den inkognito så kanske omgivningen inte är lika försiktig... vanligt att man blir påsprungen, eller att en väska blir tillpuffad av olika anledningar, te.x i bakluckan av en bil, kameraväska - försiktig, vanlig väska - mindre försiktig. nog att det är ett verktyg, men onödigt att pajja i onödan
 
Jag kör antingen med hela kitet, stativ två kamerahus och några objektiv på en tvåhjulig rullkärra. Extremt synligt men smälter ändå in i gatubilden eftersom det är så många som drar på väskor och liknande. Ibland med kameran och ett par objektiv i en fådd väska med ett numera nedlagt vindkraftsföretags logga på. Ganska diskret. För det mesta med kameran med monterat objektiv i en tygpåse i en sliten bomullskasse som det står "Änglamark" på. Nästan osynligt.

kört på detta med, men behöver mer protection känner jag i det nättare läget...
nog att det är ett verktyg, men onödigt att smasha lins eller display i onödan
 
Billingham Hadley One

Ona Prince Street Messenger

Think Tank Signature

Är ju betydligt mera stealth och du slipper se ut som att du köpt kläder på domarstore
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.